Birim ve Görev Sorumlulukları
21 Kasım 2022

  • İnsan kaynaklarının planlanması, çalışanların ve çalışma yaşamının geliştirilmesi amaçlarına yönelik gereklilikleri yerine getirecek personel işleri departmanı oluşturulur.
  • Personel istihdamına yönelik süreçler bakanlığımız tarafından yürütülür. İhtiyaç duyulan birimlerde önceden tanımlanan işler için istihdam edilmesi planlanan personelin nasıl ve ne şekilde temin edileceği önceden belirlenir.
  • İşe alım süreçleri ile ilgili ilkeler ve süreçler gazete yada internet ilanlarında duyurulur.
  • Personel, kurum ihtiyaçları ve personelin yetkinlikleri dikkate alınarak ilgili birimlerde istihdam edilir.
  • İl Ambulans Servisinde gerçekleştirilen her türlü faaliyet, ülke sağlık politikaları ve mevzuatı ile diğer yasal düzenlemeler çerçevesinde yetkilendirilmiş (diploma, sertifika, özel alan yetki belgesi gibi) kişilerce sunulur.
  • Oryantasyon Eğitim Planına göre eğitim verilir,
  • Çalışanların görevlerine ilişkin performans kriterleri belirlenmiştir.
  • 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde, sağlıklı bir çalışma yaşamının sağlanması için yıllık hedefler belirlenir.
  •  Hedefler üst yönetim, bölüm yöneticilerinin ve bölüm kalite sorumlularının ve ilgili komite üyelerinin katılımıyla belirlenir. Belirlenen hedeflere ulaşılması için hangi faaliyetlerin gerçekleştirileceği planlanır, görüşülür.
    • Belirlenen hedeflere ilişkin analizler çalışan sağlığı ve güvenliği komitesi tarafından yapılır kalite birimine sunulur.
    • Analiz sonuçlarına yönelik iyileştirme faaliyetleri başlatılır.
    • Hedeflere ilişkin üst yönetim, bölüm yöneticileri ve bölüm kalite sorumlularının katılımıyla yılda en az bir kez değerlendirme yapılır.
    • Çalışanların mesleki kaza ve yaralanmalarının tedavisi ve çalışanların güvenliğini tehdit eden, ramak kala ya da gerçekleşen istenmeyen olayların bildirimlerinin yapılması sağlanır.
    • Olay bildirimleri gerekli komitelerde görüşülür kök neden analizi yapılır.
    • Çalışanların sağlığını ve güvenliğini tehdit eden unsurlara yönelik düzenleme bulunur.
  • İl Ambulans Servisi geneli ve bölüm bazında risk değerlendirmesi her yıl Risk Degerlendirme Prosedürüne göre yapılır. Risk değerlendirmesi; çalışanların 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde  karşılaşabileceği fiziksel, kimyasal, biyolojik, ergonomik ve psikososyal riskleri kapsar.
  • 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ve bölüm bazında risk doğuran unsurların ortadan kaldırılmasına ya da önlenmesine yönelik kalite iyileştirme faaliyetleri planlanır ve uygulanır.
  • Çalışanların, mesleki kaynaklı olaylar sonucu gelişebilecek tıbbi ve psikolojik durumlara yönelik destek hizmeti alabilmesi sağlanır.
  • Çalışanların sağlık taramaları yapılır.
  • Çalışanlar tarafından Kişisel Koruyucu Ekipman Kullanım Talimatı ve Kişisel Koruyucu Ekipman Planına göre kişisel koruyucu ekipman kullanılır.
  • Kişisel koruyucu ekipman çalışma alanlarında ulaşılabilir şekilde yada yakında bulunan Kişisel Koruyucu Ekipman yazan çekmece vb.yerlerdedir.
  • Çalışma ortamlarının ve çalışma yaşamının geliştirilmesi için gerekli fiziki ve sosyal imkânlar sağlanır, çalışanın iş yaşamı ile ilgili bireysel ihtiyaçları karşılanır.
  • Çalışma ortamına yönelik fiziksel düzenlemeler yapılır. Çalışanların fiziksel ortamları, kullandıkları malzeme ve cihazlar, kimyasal, fiziksel ve biyolojik maddeler ve çalışma yöntemleri gibi konularda iyileştirme planları yapılır, saha kontrolleri sonrasında personelin beklentileri de dikkate alınarak tasarlanır.
  • Çalışanlar için dinlenme alanları bulunur.
  • Çalışanların dini inançlarına yönelik ihtiyaçlarının karşılanması sağlanır. Çalışanların mesleki gelişiminin veya motivasyonunun teşvik edilmesine yönelik eğitimler ve faaliyetler düzenlenir. Çalışanlar için , bireysel gelişim eğitimleri, sertifika eğitimleri İl Ambulans Servisi içinde yada farklı kurumlarda organize edilir.
  • İl Ambulans Servisi ve bağlı birimlerinde engelli ve kronik hastalığı olan personele yönelik düzenlemeler yapılır.
  • Çalışanların görüş, öneri ve şikayetleri alınır ve değerlendirilir.
  • Çalışanlar görüş, öneri ve şikayetlerini internet üzerinden de bildirebilir.
  • Çalışanlar; kendilerine sunulan hizmetler, hizmet süreçlerinde karşılaştıkları sorunlar ya da İl Ambulans Servisi ve personel ile ilgili görüş, öneri ve şikayetlerini iletebilecekleri konusunda bilgilendirilir.
  • Çalışanların görüş, öneri ve şikayetleri değerlendirilir. Görüş, öneri ve şikayeti bulunan çalışana gerektiğinde geri bildirimde bulunulur.
  • İl Ambulans Servisimiz ve bağlı bulunan tüm birimlerde t iyileştirme çalışmalarına personelin katılımı sağlanır. Bölüm sorumluları personeliyle yaptığı toplantılarda tüm çalışanlarının bölümleriyle ve genel alanlarla, işleyiş yada diğer konularla ilgili görüş öneri ve şikayetleri alınır. Bölüm sorumlularıyla yapılan toplantılarda bölümleriyle ve genel alanlarla, işleyiş yada diğer konularla ilgili görüş öneri ve şikayetleri alınır.
  • Çalışan memnuniyet anketleri uygulanır.
  • Çalışanların motivasyon düzeylerini belirlemek,
  •  Çalışanların kurum kültürüne olan bağlılığını tespit etmek.
  • Çalışanların çalışma koşulları, yönetim tarzı konularındaki görüşlerini elde etmek,
  • Gerek duyulan iyileştirme fırsatlarını belirlemek,